INFORMACJE
Aktywny Samorząd 2024
Informujemy, że od 1 marca zostaną uruchomione nabory na dofinansowanie w ramach programu „Aktywny Samorząd”.
Osoby, które posiadają podpis elektroniczny lub Profil Zaufany na platformie ePUAP będą mogły złożyć wniosek w formie elektronicznej, w systemie przygotowanym przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych - SOW (System Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON, https://sow.pfron.org.pl
W 2024 roku można ubiegać się o niżej wymienione formy wsparcia:
Obszar A – likwidacja bariery transportowej
- pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu
adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności - do 16 roku życia lub osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu ruchu; lub narządu słuchu;
- pomoc w uzyskaniu prawa jazdy
adresowana do osób ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu ruchu lub narządu słuchu, w stopniu wymagającym korzystania z usług tłumacza języka migowego);
Obszar B – likwidacja barier w dostępie do uczestniczenia w społeczeństwie informacyjnym
- pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania
adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności - do 16 roku życia lub do osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu wzroku lub obu kończyn górnych;
z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu wzroku;
z orzeczeniem o niepełnosprawności do 16 roku życia lub osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu słuchu i trudnościami w komunikowaniu się za pomocą mowy);
- dofinansowanie szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu elektronicznego i oprogramowania;
- pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego sprzętu elektronicznego, zakupionego w ramach programu (adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności do 16 roku życia, do osób ze znacznym i umiarkowanym stopniem niepełnosprawności);
Obszar C – likwidacja barier w poruszaniu się:
- pomoc w zakupie wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym (adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności - do 16 roku życia lub osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją uniemożliwiającą samodzielne poruszanie się za pomocą wózka inwalidzkiego o napędzie ręcznym);
- pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego skutera lub wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym (adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności - do 16 roku życia lub osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności);
- pomoc w zakupie protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne, tj. protezy co najmniej na III poziomie jakości (adresowana do osób ze stopniem niepełnosprawności);
- pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne - co najmniej na III poziomie jakości (adresowana do osób ze stopniem niepełnosprawności);
- pomoc w zakupie skutera inwalidzkiego o napędzie elektrycznym lub oprzyrządowania elektrycznego do wózka ręcznego (adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności - do 16 roku życia lub osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu ruchu powodującą problemy w samodzielnym przemieszczaniu się i posiadających zgodę lekarza specjalisty na użytkowanie przedmiotu dofinansowania);
Obszar D - pomoc w utrzymaniu aktywności zawodowej poprzez zapewnienie opieki dla osoby zależnej (dziecka przebywającego w żłobku lub przedszkolu albo pod inną tego typu opieką, pomoc adresowana do osób ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, które są przedstawicielem ustawowym lub opiekunem prawnym dziecka).
Moduł II - pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym adresowana do osób ze stopniem niepełnosprawności, pobierających naukę w szkole wyższej lub szkole policealnej lub kolegium, a także do osób mających przewód doktorski otwarty poza studiami doktoranckimi.
Ustalono następujące terminy składania wniosków:
w ramach modułu I w terminie od 01.03.2024r. do 31.08.2024r.
w ramach modułu II w terminie:
- dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2023/2024 – od 01.03.2024r. do 31.03.2024r.
- dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2024/2025 – od 01.09.2024r. do 10.10.2024r.
Wnioski w formie elektronicznej w systemie SOW w ramach modułu I i II uruchomione będą od dnia 1 marca 2024r.
Wnioski w ramach programu „Aktywny samorząd” można także składać w wersji papierowej wraz z wymaganymi załącznikami w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łęcznej przy ul. Staszica 9, od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędu.
Osoby zainteresowane zapraszamy!
PRACOWNICY
Referent ds. rehabilitacji społecznej i zawodowej - mgr Agnieszka Zakościelna
tel: 81 53 15 366
e-mail: a.zakoscielna@pcprleczna.pl
Referent ds. rehabilitacji społecznej - mgr Anna Kłoda
tel: 81 53 15 366
e-mail: a.kloda@pcprleczna.pl