SKARGI I WNIOSKI OBYWATELI
SKARGI I WNIOSKI OBYWATELI
Problematykę przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków regulują: Kodeks Postępowania Administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960r. (t.j. Dz.U. z 2023r., poz. 775) – Dział VIII „Skargi i wnioski” oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Prawo składania skarg/wniosków zagwarantowane jest każdemu. Można je składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
Mogą być wnoszone w jednym z poniższych sposobów:
- pisemnie na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łęcznej, ul. Staszica 9, 21-010 Łęczna
- za pomocą faksu: 81 44 58 801
- za pomocą poczty elektronicznej: sekretariat@pcprleczna.pl
- za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP): PCPR_Leczna
- ustnie do protokołu
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łęcznej przyjmują interesantów w sprawach skarg, wniosków i petycji: od poniedziałku do piątku w godz. 07.00-15.00
Godziny pracy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łęcznej
poniedziałek – piątek w godz. od 7:00 do 15:00
Wymagania niezbędne:
- imię i nazwisko (nazwa),
- adres składającego skargę/wniosek,
- zwięzły opis treści sprawy
- podpis;
W razie zgłoszenia ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący i przyjmujący zgłoszenie.
UWAGA: Skargi/wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Termin załatwienia sprawy:
Bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca lub gdy:
- organ nie jest właściwy do rozpatrzenia skargi/wniosku to zostanie on przekazany właściwemu organowi w ciągu 7 dni, zawiadamiając równocześnie o tym wnoszącego albo w tym terminie zostanie wnoszącemu wskazany właściwy organ,
- skarga wpłynęła za pośrednictwem lub bezpośrednio od posła, senatora musi być rozpatrzona w ciągu 14 dni;
Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu i terminu załatwienia wniosku przysługuje prawo do złożenia skargi.