DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łęcznej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej https://pcprleczna.pl
Data publikacji strony internetowej: 2020-01-13
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-01-13
Strona Internetowa Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łęcznej https://pcprleczna.pl wykonana w technologii PHP i MySQL jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Niezgodności:
Załączane na stronie pliki formularzy, oświadczeń, druków, wyciągów z przepisów itp. w postaci załączników w formatach PDF, DOC, itp. mogą zawierać strukturę niemożliwą do odczytania przez czytniki ekranowe, zawierać skany lub zawartość graficzną. Można również spotkać pliki z zawartością tekstową gdzie nie jest wyraźnie zaznaczona struktura logiczna zawartości.
Deklaracje sporządzono na podstawie samooceny.
Data sporządzenia deklaracji dostępności: 2021-02-24
Data ostatniego przeglądu deklaracji dostępności: 2025-03-25
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Małgorzata Wiśniewska – referent administracyjno-biurowy, e-mail: m.wisniewska@pcprleczna.pl
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 81/ 53 15 384
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do PCPR w Łęcznej drogą pocztową lub drogą elektroniczną na adres:
- Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
- Adres: ul. Staszica 9, 21-010 Łęczna
- e-mail: sekretariat@pcprleczna.pl
- Nr tel.: 81/ 53 15 384
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łęcznej, ul. Staszica 9, 21-010 Łęczna mieści się w jednym budynku (parter i piętro), który jest pozbawiony barier architektonicznych dla osób z niepełnosprawnościami
- Wejście główne do budynku - drzwi wejściowe – drzwi szklane zewnętrzne, dwuskrzydłowe o konstrukcji metalowej, otwierające się zgodnie z kierunkiem ewakuacji, na których wprowadzono kontrastowe oznaczenia.
- Bezpośrednio przed drzwiami znajduje się pochylnia przystosowana do poruszania się wózkami inwalidzkimi, łącząca się z ogólnodostępnym ciągiem pieszym – chodnikiem oraz parkingiem dla samochodów osobowych. Pochylnia posiada obustronne podwójne poręcze. Na końcu pochylni, przed drzwiami wejściowymi znajduje się wolna przestrzeń manewrowa. Po lewej stronie drzwi wejściowych znajduje się oznaczony dzwonek kontaktowy dla osób z niepełnosprawnościami, w razie konieczności pracownicy wychodzą do klienta na zewnątrz.
- W budynku znajduje się platforma schodowa prowadząca na piętro.
- Na parkingu przed budynkiem wydzielone zostały 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
- Schody - w budynku zostały zastosowane specjalne oznaczenia na początku i końcu biegu schodów.
- Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami razem z komfortką znajduje się na parterze, oznaczona w alfabecie Braille’a.
- Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku w chwili obecnej nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu czy online.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących.
- W budynku można skorzystać z pętli indukcyjnej umożliwiającej łatwiejszą komunikację z osobami niedosłyszącymi.
- Obsługa osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze budynku, w pokoju nr 01 oraz na I piętrze w pokoju nr 10 (platforma schodowa ułatwia dostęp na I piętro osobom z niepełnosprawnościami).
- W razie konieczności złożenia/pobrania formularzy/dokumentów czy skorzystania z pomocy innych specjalistów znajdujących się na piętrze I, m.in.: prawnika, psychologa, pedagoga, pracownika socjalnego, w celu ułatwienia poruszania się osobom z niepełnosprawnościami służy platforma schodowa na I piętro.